ویژگی و برتری های تبلیغات اینترنتی:

 

گستردگی بازار

روشهای سنتی محدودیت های جغرافیایی بسیاری دارد و فقط در ناحیه ی قابل مشاهده هستند و برای بازاریابی ملی نیاز به صرف هزینه ی بسیارهنگفتی است.

در این رابطه، تبلیغات اینترنتی کاملاً برعکس روش سنتی است و هیچ محدودیت فیزیکی و جغرافیایی ندارد. انجام گیری این تبلیغات به صورت کشوری و یا حتی جهانی هیچگونه محدودیتی ندارد و همه قادر به مشاهده ی این آگهی ها هستند. برای هر مصرف کننده که کامپیوتری داشته باشد، که در این عصر تقریباً شامل همه ی مصرف کنندگان می شود، قابل دسترسی است.

 

قابلیت ردگیری بیننده

برآورد تعداد افرادی که ممکن است یک تبلیغ در روزنامه را مشاهده کنند، تقریباً غیرممکن است. اما تبلیغات اینترنتی این امکان را دارد که تعداد افراد بیننده ی آن تبلیغ را ردگیری کند. از این طریق مشخص می شود که چه تعداد افراد با مشاهده ی  یک تبلیغ به وب سایت اصلی آن نیز سر می زنند و چه تعداد مشتری جدید از طریق آن تبلیغ اضافه می شود.

 

مخاطب یابی هدفمند

شما می توانید محصولات خود را برای گروه های دقیق تر و متمرکزتری از مخاطبان نمایش دهید.

سایت های مختلف هرکدام مخاطبین خاص خود را دارند و گروه سنی خاصی به آن مراجعه میکنند به طور مثال سایتی که به معرفی و فروش لوازم آرایشی بهداشتی می پردازد بیشتر بانوان مخاطب آن هستند. شما می توانید با شناسایی مخاطبان، تبلیغات خود را در سایت مناسب قرار دهید . این امر کیفیت طرح های تبلیغاتی شما را بالا برده و باعث می شود از تبلیغات خود نتایج بیشتر و ملموس تری به دست آورید.

 

هزینه تبلیغات

تبلیغات اینترنتی بسیار مقرون به صرفه تر از تبلیغات چاپی سنتی برای شما خواهد بود. یک تبلیغ معمولی به روش سنتی مانند چاپ در مجلات و روزنامه ها بسیار هزینه بر است. اما با تبلیغ بر روی سایت های معروف بسیار در این هزینه ها صرفه جویی خواهید کرد. با این روش شما فقط زمانی باید پول بپردازید که بیننده ای در سایت بر روی تبلیغ شما کلیک کند.

 

سرعت تبلیغات

در تبلیغات سنتی شما بعد از طراحی و نوشتن تبلیغ خود باید آنرا در تابلوهای تبلیغاتی موجود در معابر و یا خیابان ها قرار دهید و یا آنرا در نشریات چاپ کنید که هردوی آنها وقت زیادی از شما می گیرند و گروه کمتری از مردم به آن دسترسی دارند.

سرعت تبلیغات آنلاین بسیار سریع تر از تبلیغات آفلاین عمل می کند. شما بلافاصله پس از طراحی تبلیغ خود، می توانید آنرا را در معرض دید طیف وسیعی از کاربران و مخاطبان قرار دهید.

 

اطلاعات موجود در تبلیغات

در تبلیغات اینترنتی، شرکت ها می توانند اطلاعات بیشتر و جزئیات دقیقتری از کالاها و خدمات خود را به مخاطبان ارائه دهند. مثلاً در یک تبلیغ مطبوعاتی، همه چیز به یک کادر مشخص خاتمه می یابد و نمی توان شرکت و خدمات آنرا را بطور کامل بیان کرد ولی در تبلیغات سایت ها، کاربر می تواند با کلیک بر لینک تعبیه شده، به سایت یا صفحه خاص دیگری منتقل گشته و در آنجا جزئیات بیشتری از محصول را مشاهده کند.

 

شیوه پرداخت

پرداخت بهتر، معقول و مناسب یکی دیگر از مزایای تبلیغات و بازاریابی آنلاین به شمار می رود. در تبلیغات آفلاین شما باید کل هزینه را در همان اول کار، به آژانس تبلیغاتی که مجری طرح های شماست، پرداخت کنید، و این امر، بدون در نظر گرفتن بازدهی آن است و ممکن است در این روش به نتیجه مطلوب نرسید ،در حالی که بابت آن هزینه زیادی را متحمل شده اید. اما در تبلیغات اینترنتی می توان هزینه ها را بر اساس عواملی همچون مخاطبان واقعی که تبلیغات شمارا دیده اند، کلیک ها و غیره تعیین نمود.

 

ویرایش و تغییر تبلیغات

در فضای اینترنتی، مطالب را می توان به سهولت ویرایش و حذف کرد. به عنوان مثال این امکان وجود دارد که تبلیغات به نمایش درآمده در یک سایت خاص را، با یک تغییر جزئی در کد آن، اصلاح نموده و نسخه جدید تبلیغ را در معرض دید مخاطب قرار داد. واضح است که نشریات از این ویژگی جالب محروم هستند چرا که پس از چاپ مطلب، نمی توان آن را دستکاری کرد.

 

برقراری ارتباط با مشتری

شما می توانید با قرار دادن بخش گفت و گوی آنلاین در سایت خود و همچنین ارتباط از طریق ایمیل رابطه مستقیمی را با مخاطب خود برقرار کنید، با این روش شما می توانید پاسخگویی سوالات مشتری خود باشید و اعتماد اورا جلب کنید.

 

برندسازی

شما با تبلیغات آنلاین می توانید برند، شرکت، کالا و سرویس های خود را متمایز کنید. این امر از آنجا حائز اهمیت است که برند بخش مهمی از یک فرآیند نظام مند بازاریابی به شمار می رود.

ویژگی و برتری های تبلیغات اینترنتی:

گستردگی بازار
روشهای سنتی محدودیت های جغرافیایی بسیاری دارد و فقط در ناحیه ی قابل مشاهده هستند و برای بازاریابی ملی نیاز به صرف هزینه ی بسیارهنگفتی است.
در این رابطه، تبلیغات اینترنتی کاملاً برعکس روش سنتی است و هیچ محدودیت فیزیکی و جغرافیایی ندارد. انجام گیری این تبلیغات به صورت کشوری و یا حتی جهانی هیچگونه محدودیتی ندارد و همه قادر به مشاهده ی این آگهی ها هستند. برای هر مصرف کننده که کامپیوتری داشته باشد، که در این عصر تقریباً شامل همه ی مصرف کنندگان می شود، قابل دسترسی است.

قابلیت ردگیری بیننده
برآورد تعداد افرادی که ممکن است یک تبلیغ در روزنامه را مشاهده کنند، تقریباً غیرممکن است. اما تبلیغات اینترنتی این امکان را دارد که تعداد افراد بیننده ی آن تبلیغ را ردگیری کند. از این طریق مشخص می شود که چه تعداد افراد با مشاهده ی یک تبلیغ به وب سایت اصلی آن نیز سر می زنند و چه تعداد مشتری جدید از طریق آن تبلیغ اضافه می شود.

مخاطب یابی هدفمند
شما می توانید محصولات خود را برای گروه های دقیق تر و متمرکزتری از مخاطبان نمایش دهید.
سایت های مختلف هرکدام مخاطبین خاص خود را دارند و گروه سنی خاصی به آن مراجعه میکنند به طور مثال سایتی که به معرفی و فروش لوازم آرایشی بهداشتی می پردازد بیشتر بانوان مخاطب آن هستند. شما می توانید با شناسایی مخاطبان، تبلیغات خود را در سایت مناسب قرار دهید . این امر کیفیت طرح های تبلیغاتی شما را بالا برده و باعث می شود از تبلیغات خود نتایج بیشتر و ملموس تری به دست آورید.

هزینه تبلیغات
تبلیغات اینترنتی بسیار مقرون به صرفه تر از تبلیغات چاپی سنتی برای شما خواهد بود. یک تبلیغ معمولی به روش سنتی مانند چاپ در مجلات و روزنامه ها بسیار هزینه بر است. اما با تبلیغ بر روی سایت های معروف بسیار در این هزینه ها صرفه جویی خواهید کرد. با این روش شما فقط زمانی باید پول بپردازید که بیننده ای در سایت بر روی تبلیغ شما کلیک کند.

سرعت تبلیغات
در تبلیغات سنتی شما بعد از طراحی و نوشتن تبلیغ خود باید آنرا در تابلوهای تبلیغاتی موجود در معابر و یا خیابان ها قرار دهید و یا آنرا در نشریات چاپ کنید که هردوی آنها وقت زیادی از شما می گیرند و گروه کمتری از مردم به آن دسترسی دارند.
سرعت تبلیغات آنلاین بسیار سریع تر از تبلیغات آفلاین عمل می کند. شما بلافاصله پس از طراحی تبلیغ خود، می توانید آنرا را در معرض دید طیف وسیعی از کاربران و مخاطبان قرار دهید.

اطلاعات موجود در تبلیغات
در تبلیغات اینترنتی، شرکت ها می توانند اطلاعات بیشتر و جزئیات دقیقتری از کالاها و خدمات خود را به مخاطبان ارائه دهند. مثلاً در یک تبلیغ مطبوعاتی، همه چیز به یک کادر مشخص خاتمه می یابد و نمی توان شرکت و خدمات آنرا را بطور کامل بیان کرد ولی در تبلیغات سایت ها، کاربر می تواند با کلیک بر لینک تعبیه شده، به سایت یا صفحه خاص دیگری منتقل گشته و در آنجا جزئیات بیشتری از محصول را مشاهده کند.

شیوه پرداخت
پرداخت بهتر، معقول و مناسب یکی دیگر از مزایای تبلیغات و بازاریابی آنلاین به شمار می رود. در تبلیغات آفلاین شما باید کل هزینه را در همان اول کار، به آژانس تبلیغاتی که مجری طرح های شماست، پرداخت کنید، و این امر، بدون در نظر گرفتن بازدهی آن است و ممکن است در این روش به نتیجه مطلوب نرسید ،در حالی که بابت آن هزینه زیادی را متحمل شده اید. اما در تبلیغات اینترنتی می توان هزینه ها را بر اساس عواملی همچون مخاطبان واقعی که تبلیغات شمارا دیده اند، کلیک ها و غیره تعیین نمود.

ویرایش و تغییر تبلیغات
در فضای اینترنتی، مطالب را می توان به سهولت ویرایش و حذف کرد. به عنوان مثال این امکان وجود دارد که تبلیغات به نمایش درآمده در یک سایت خاص را، با یک تغییر جزئی در کد آن، اصلاح نموده و نسخه جدید تبلیغ را در معرض دید مخاطب قرار داد. واضح است که نشریات از این ویژگی جالب محروم هستند چرا که پس از چاپ مطلب، نمی توان آن را دستکاری کرد.

برقراری ارتباط با مشتری
شما می توانید با قرار دادن بخش گفت و گوی آنلاین در سایت خود و همچنین ارتباط از طریق ایمیل رابطه مستقیمی را با مخاطب خود برقرار کنید، با این روش شما می توانید پاسخگویی سوالات مشتری خود باشید و اعتماد اورا جلب کنید.

برندسازی
شما با تبلیغات آنلاین می توانید برند، شرکت، کالا و سرویس های خود را متمایز کنید. این امر از آنجا حائز اهمیت است که برند بخش مهمی از یک فرآیند نظام مند بازاریابی به شمار می رود.

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

راهنمای سایت

مدیریت پروژه

سوالات متداول

حریم خصوصی

مدت و شرایط

مدیریت کارها

گزارش نویسی